Tillfälliga instruktörer

Vi bjuder in gästinstruktörer för workshops och kortkurser vid olika tillfällen under året, för att kunna erbjuda dig att prova olika dansstilar eller metoder för rörelse och hälsa. Nedan kan du läsa mer om några olika gästande instruktörer under 2020.
För att se alla scrolla ner

Jesper Fästh

Håller workshops i Jazzdans och Balett sommaren och hösten -20. Nya datum för höstens workshops publiceras i augusti.

Jesper är utbildad på Balettakademiens Yrkesskola för professionella dansare i Göteborg.

Han har medverkat i ett flertal musikaler, shower och filmer inom Skandinavien.
Några exempel är Cats, Fame, Evita, Skönheten och Odjuret, Crazy for You och En spelman på taket.

Vid sidan av sin egen danskarriär har han undervisat och instruerat i dans i olika forum. Bl.a som lärare på dansgymnasium, rörelsecoach för gymanstikklubbar samt instruerat i Danceaerobics på gymkedjan SATS sedan 2006.

Olle Lööw

Undervisar i streetdance för ungdomar och vuxna

Utbildning:

• Base 23 i 7 år. Inriktning Street
  • Danslinjen på House Of Shapes
  • Dansat för kända instruktörer som Jennie Widengren, Kenny Svensson & Alexandro Duchén som alla medverkat och koreograferat mycket för tv
  • Arbetar även som dansinstruktör på Base 23 i Stockholm

Erfarenhet och meriter:

• Var med och vann Streetstar Schoolchallenge för team House of Shapes 2019
  • Dansade bakom artisten ASAP Rocky i Globen 2019
  • Uppträtt som dansare på Maximteatern och Oscarsteatern i Sthlm.
  • Dansat i olika reklamfilmer för tv.
  • Uppträtt på Drottninggalan och Min Stora Dag-gala i tv

Om mig:
Jag har haft förmånen att få dansa för några av Sveriges mest kända dansare och koreografer i street. De har inspirerat mig att dela mina förvärvade kunskaper vidare.

Olika projektanställningar som dansare har givit mig god erfarenhet av att uppträda inför stor publik.

Jag ser fram emot att få dela med mig av allt jag lärt mig till alla som vill utvecklas som streetdansare.

Pia Krantz

Håller workshops i Yoga för barn eller hela familjen sommaren 2020.

Pia har arbetat med barn i 36 år. Idag arbetar jag på förskola med barn i åldrarna 1-5 år.
Jag yogar med förskolebarnen varje vecka och det är härligt att se hur positiv effekt yoga har på barns välmående och fokus.

År 2005 fann jag yogan och blev snabbt en hängiven "yogini".

Redan innan hade jag ett brinnande intresse för hälsa och rörelse.
Jag har utbildningar både som Coach i Kost och Hälsa, Yogaledare för barn 3-11 år samt i Tonårsyoga 12-16 år.
Mina utbildningar har jag fått på Väddö Folkhögskola och hos barnyoga.com

Det är som att leva en dröm att få möjlighet att ta barn och ungdomar med in i yogans fantastiska och helande "värld".

Nike Wesslund

Undervisar i barndans

Utbildning:

• Dansat street, hip hop, modernt, balett mm på Kulturskolan
  • Högstadiet på Ekillas Kulturklasser
  • Handledarkurs i barndans och kortkurs i pedagogik

Erfarenhet och meriter:

• Har uppträtt i flera år som dansare på scener i kommunen som t.ex Kulturum
  • Har koreograferat inför olika dansföreställningar
  • De senaste 3 åren har varit dansinstruktör för barn i åldrar från 4 år och uppåt

Om mig:
Jag har så länge jag kan minnas dansat, spelat teater och sjungit. Jag har deltagit i olika flashmobs på gator och torg och uppträtt för större publik på stora scener.

Det är så härligt att få dela det jag lärt mig med barn i alla åldrar.

Det känns så stort och viktigt att kunna vara både en förebild och ett stöd för barn och unga genom dansen.